Follow this blog with bloglovin!

Follow on Bloglovin

woensdag 17 juli 2013

Justnuts - happy honest treats


Hallo allemaal! Vandaag doe ik eens een FoodReview! Laatst stond ik in de supermarkt en had zin in iets lekkers maar niet meteen zo ongezond. Dus ik ging kijken bij het schap met gedroogd fruit en daar vond ik deze super schattige doosjes van Justnuts en dacht dat moet ik proberen en zo kocht ik alle drie verschillende doosjes. 

 Erg interesant is om te weten hoe dit product tot stand is gekomen, een verhaal dat van de site van Justnuts afkomt:

Hoe het begon-Chocola en suikergoed, in de snoepautomaat bij Erik op zijn werk was het twaalf maanden per jaar Sinterklaas. Er zat nooit iets lekkers én gezonds in. Hij vroeg het aan de kantinejuffrouw, en zeurde bij de bedrijfscateraar. 'Dat hebben we niet', kreeg hij dan als antwoord. Daar is hij op het idee gekomen voor justnuts. Hij begon er een beetje op te letten en zag dat het overal zo was. Op het station, in je favoriete koffiezaak, bij de benzinepomp. Hij vertelde dit allemaal aan Thijs. Die controleerde daarna elke snoepautomaat die hij tegenkwam. Sindsdien maken ze samen Happy Honest Treats. Een gezonde snack die op een verantwoorde manier gemaakt is. Snoep ze. En de groeten aan je kantinejuffrouw. bron: http://www.justnuts.nl/over-ons/hoe-het-begon

Alle ingrediënten zijn biologisch en sommige zelfs fairtrade. Dit is natuurlijk super goed! Ik ben zeker een voorstander van fairtrade en daar letten ze gelukkig op bij justnuts. Laten we verder kijken naar de indivudele smaken!

Hazels cocos & Raisins
Kokos vindt ik echt super lekker dus deze wou ik als eerste proberen! De combinatie van kokos en rozijnen vindt ik erg lekker, het zoete met het neutrale van kokos. De hazelnoot geeft een lekkere bite. 

Zit dit er niet heerlijk uit! Lekker voor een zomermiddag bij het zwembad.

Op de achterkant kan je zien wat de ingrediënten zijn en dat ze organic zijn. 

Paranuts & Raisins
Paranoten, ik had er nog nooit van gehoord! Ik zocht het op en vond dat je er maar maximaal zes van mag eten op een dag. Dit omdat er naast dat het super gezond is ook een stof bevat die bij teveel inname giftig is! Dit is niet iets ergs, het komt wel vaker voor bij voedsel dus schrik niet! 

De paranoot is super lekker! Heel ''sappig'', hoe zeg je dat eigenlijk bij noten? Ook de rozijnen zijn altijd goed een lekker simpel tussendoortje.
Voordeel van deze is dat de paranoten fairtrade zijn!

Cashews & Cranberries
Cashew noten zijn eigenlijk wel de meest gegeten en bekende noot van allemaal. Gedroogde cranberries moet je wel van houden, ze zijn van nature wat zuurder maar wel lekker fris. 
Ik vindt de cranberries lekker fris/zurig heel lekker als je zin hebt in iets verfrissend. Dit is zeker een favoriet van mij!
Heerlijk natuurlijk! Is het geen plaatje!
Ik vindt alle verpakkingen lekker en zal zeker als ik zin heb in iets gezonds dit weer halen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er drie op een dag opeet want een pakje zit zo rond de 300 calorieën. De plastic  zakjes en de doosjes waar de noten en vruchten in zitten zijn compleet biologisch afbreekbaar! Je kan ze dus gewoon bij het groen afval doen! Dat is een super pluspunt! In één doosje zit 60 gram en dat is precies zo gedaan dat je 100% van je dagelijks aanbevolen noten binnen krijgt. De doosjes kosten ongeveer €1,59 (heb ik betaald bij de AH)  per één doosje van 60g.
Kijk ook eens op site: http://www.justnuts.nl/, hier vindt je meer informatie en alle voedingswaardes.

Welke smaak lijkt jullie het lekkerst?




2 reacties:

Ziet er erg lekker uit! En gezond! xxx

Ziet er erg lekker uit! En gezond! xxx

Een reactie posten

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More